söndag 12 juni 2011

Mist & Sassafras lass

Mist är inget som jag vanligtvis har på mina layouter, men Lilo skickade några flaskor till mig och jag blev jätte inspirerad av att spraya lite:)
Jag sprayade mitt bakgrundspapper med turkos och gul "Smooch sprits" jag har även sprayat med guld shimmer för att få lite extra glimmer på layouten :)
Papprena och vimpel & bokstavs stickersen är från Sassafras lass.
En annan sak som är ny för mig som jag använt på den här layouten är Glübers. Glübers är klistriga genomskinliga cirklar som gör det lätt som en plätt att fixa sina egna blommor. Man tar helt enkelt det band el dyl som man vill använda och tvinnar fast den på lim cirkeln, super fiffigt!
De tre olika banden jag har använt kommer från tidigare Mollys kit. När jag tvinnat färdigt band blommorna så sydde jag fast några knappar i dom, jag tycker de blev kanon fina.


En liten närbild på de egengjorda band blommorna


Mist och virkad blomma från Kaisercraft


Detalj bild på vimpel stickersen, jag har satt 3-d kuddar under för att få till lite mer nivå på layouten.

Inga kommentarer: